Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

importeren

  • Bas

    Ik denk erover om een kitcar uit engeland te gaan inporteren. Wie kan me wat vertellen over de stappen die ik daarvoor moet nemen? Wat ik me ook afvraag is of ik 'm dan zo naar NL kan rijden, of heb ik dan een trailer nodig?

    alvast bedankt!

  • Joop Aniba

    Beste Bas,

    Ik ben hetzelfde van plan en ik ben op dit moment aan het uitzoeken hoe dat gaat. Als ik het onder de knie heb laat ik je wel weten.

    Zo zonder meer gaan rijden dat gaat niet. Ik ben er al achter dat je eerst het kenteken op je naam moet zetten en dan een export certifikaat moet aanvragen.

    Dat eerste duurt ongeveer 4 weken maar wat ik niet snap in het formulier is je een adres in de UK moet hebben. Zonder dit kenteken bewijs V5C kun je geen export certifikaat krijgen.

    Ik neem aan dat als de auto op jouw naam staat en je het certifikaat hebt (heb je in Nederland weer nodig) dat je dan wel op dit tijdelijke kenteken kunt verzekeren en naar huis rijden.

    Veel informatie staat er op de DVLA site in Engeland. Google, DVLA en bingo!

    Groetjes en veel succes!

    Joop Aniba

  • Mike

    Ik heb 2 jaar geleden een Caterham uit Engeland geïmporteerd en het volgende kan ik daarover vertellen. Auto's met een 1e toelating van voor 1995 (age related) hebben geen katalysator nodig en zijn dan eenvoudig op kenteken te zetten. Na 1995 dienen ze te voldoen aan zwaardere regels en heb je een certificaat van overeenstemming nodig (zie www.rdw.nl). Als je in Engeland een auto koopt stuurt de vorige eigenaar de V5 naar de DVLA met jouw gegevens. Het aanhangsel van de V5 krijg jij. De DVLA stuurt je een export kenteken toe (V561) op je adres in nederland. Met dit kenteken kan je de auto eenvoudig ter keuring aanbieden bij de RDW. Houdt er rekening mee dat je de koplampen moet aanpassen.

    Ik heb toendertijd mijn Caterham bij Elaska verzekeringen in Elst verzekerd en mocht (van de verzekering, niet de overheid!) de auto vanuit Engeland naar Nederland rijden.

    Verder is er veel info te vinden op www.kitcarclub.nl.

    succes.

    Michael