Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuw in kit cars land.

  • Igor Markovic

    Hoi,

    Ik ben een 19 jarige TI student, die eigenlijk heel weinig van auto's afweet. Ondanks dat ben ik wel heel erg geintresseerd in auto's en de werking daarvan. Ik was laatst dan ook aan het surfen op internet toen ik opeens iets las over kit kars, roadsters, etc.

    Kan iemand mij misschien een beetje uitleggen in grote lijnen wat het allemaal inhoud. Is het nou alleen een chassie met wat bedrading, lampen, vering die je kan op-/inbouwen op/in een chassie van een oude auto? Of houd een kit car veel meer in?

    Is het trouwens wel te doen om zo een auto werkend te krijgen voor iemand die niet veel van auto's weet? Zijn er misschien boeken die echt een must zijn? Zijn er nog andere dingen die ik eigenlijk zou moeten weten?

    Alvast bedankt,

    Igor.

  • Jépé Mast

    De kitcar zoals je die koopt is niets meer dan een chassis, wat onderdelen en een kabelboom. Verder moet je een donorauto kopen, een oude auto van een nog redelijke kwaliteit. Deze donor auto moet uit elkaar gehaald worden voor de benodigde onderdeln. De onderdelen die je bijvoorbeeld nodig hebt zijn de motor, versnellingbak, remmerij, stuurinrichting, voorwielophangen en de achterbrug met als belangrijkste componenten. De prijs van de kit hangt in sterke mate af van de kwalitiet en de onderdelen die de kit leverencier zelf bij de kit wil leveren, zoals een nieuwe voortrein, achterbrug etc. De goedkoopste in de markt zijn de Robin Hoods en de Locosts. De prijs voor de kit ligt rond de fl 5 ä 6000,–. Een goede donorauto is een auto waarvan de carroserie niet goed meer is voor de APK maar die technisch verder gezond is. Zulke auto's koop je voor onder de fl. 1.000,–. Voor de afweking moet je nog wel een Fl. 3 á 4000,– rekenen. Als je geinteresserd bent kan ik je wel in contact brengen met bepaalde leveranciers. De Robin Hood en derg zou ik je niet direct aanbevelen. er zijn nog vele goede in de markt. Voor de basis kit betaal je dan fl. 10 á 12.000 en dan de rest zoals hierboven beschreven Ik bouw zelf een Marlin Sportster zie mijn homepage www.jpmast.nl . Voor info betreffende keuring en derg prijzen etc zijn hier gegeven.

    Voor mensen met een interesse in techniek is de bouw van zo'n auto goed te doen. Je moet maar denken je bent niet alleen in de wereld en de mensen rond de kitcar scene zijn zeer hulpvaardig en kun je altijd om hulp en raad vragen

    met vriendelijk groet

    Jépé Mast

  • Wim van den Bergh

    Igor,

    Er zijn naast genoemde kit cars ook kits die de Citroen 2CV als basis auto hebben. Deze LE PATRON kit cars kosten 10.000 gulden kompleet en rijdend. Echter, en dat geldt voor alle kits, hoe mooier hoe duurder. Door deze regel kost een komplete kit car bijna altijd twee maal zo veel als wat men aangeeft voor een minimale wagen.

    Op http://www.lepatron.nl zie je een aantal voorbeelden.

    Op http://get.to/my.garage zie je hoe je zo een ding gebouwd wordt.

    7 januari 2001 meeting te Ophemert !

    WimJépé Mast schreef:

    >

    > De kitcar zoals je die koopt is niets meer dan een chassis,

    > wat onderdelen en een kabelboom. Verder moet je een donorauto

    > kopen, een oude auto van een nog redelijke kwaliteit. Deze

    > donor auto moet uit elkaar gehaald worden voor de benodigde

    > onderdeln. De onderdelen die je bijvoorbeeld nodig hebt zijn de

    > motor, versnellingbak, remmerij, stuurinrichting,

    > voorwielophangen en de achterbrug met als belangrijkste

    > componenten. De prijs van de kit hangt in sterke mate af van de

    > kwalitiet en de onderdelen die de kit leverencier zelf bij de

    > kit wil leveren, zoals een nieuwe voortrein, achterbrug etc. De

    > goedkoopste in de markt zijn de Robin Hoods en de Locosts. De

    > prijs voor de kit ligt rond de fl 5 ä 6000,–. Een goede

    > donorauto is een auto waarvan de carroserie niet goed meer is

    > voor de APK maar die technisch verder gezond is. Zulke auto's

    > koop je voor onder de fl. 1.000,–. Voor de afweking moet je

    > nog wel een Fl. 3 á 4000,– rekenen. Als je geinteresserd bent

    > kan ik je wel in contact brengen met bepaalde leveranciers. De

    > Robin Hood en derg zou ik je niet direct aanbevelen. er zijn

    > nog vele goede in de markt. Voor de basis kit betaal je dan fl.

    > 10 á 12.000 en dan de rest zoals hierboven beschreven Ik bouw

    > zelf een Marlin Sportster zie mijn homepage www.jpmast.nl .

    > Voor info betreffende keuring en derg prijzen etc zijn hier

    > gegeven.

    > Voor mensen met een interesse in techniek is de bouw van zo'n

    > auto goed te doen. Je moet maar denken je bent niet alleen in

    > de wereld en de mensen rond de kitcar scene zijn zeer

    > hulpvaardig en kun je altijd om hulp en raad vragen

    >

    > met vriendelijk groet

    >

    > Jépé Mast