Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ruiter AP

  • Marcel Bakker

    Is er iemand bekend met het merk Ruiter ?

    Ik weet alleen dat het een Donkervoort kloon is.

    Wie weet er meer van ? (website?)

    Bedankt, Marcel

  • Wim van den Bergh

    Marcel

    Een Ruiter is geen Donkervoort maar een Westfield kloon. Met flex en lasapparaat werd een engelse kit om het forse lijf van de heer de Ruiter gebouwd. Ik heb ergens een test gelezen van deze kit en men was er van overtuigd dat het een beperkte produktie zou gaan worden. Prijs was wel wat hoger dan nodig werd geacht.

    Succes ermee,

    Wim

  • Marcel Bakker

    Ik heb het genoegen gehad om een klein stukje in de - op deze site onder de naam “Donkervoort” occasion aangeboden - Ruiter te rijden.

    Inderdaad, een wat langer persoon zoals ik kan er ook prima inzitten.

    De door mij eerder gehuurde D'voort S8AT had een mindere zit voor langere mensen. Met mijn bovenstaande (beperkte) ervaringen schat ik de D'voort qua techniek echter hoger in.

    Marcel

  • willem overkamp

    ik weet meer van de ruiter wij hebben er zelf in het bezit die te koop is Het is beslist geen donkervoort kloon de auto is groter dikker

    en beslist veel mooier dan een donkervoort

  • B.

    Wim van den Bergh schreef:

    > Een Ruiter is geen Donkervoort maar een Westfield kloon. Met

    > flex en lasapparaat werd een engelse kit om het forse lijf van

    > de heer de Ruiter gebouwd. Ik heb ergens een test gelezen van

    > deze kit en men was er van overtuigd dat het een beperkte

    > produktie zou gaan worden. Prijs was wel wat hoger dan nodig

    > werd geacht.

    Een Ruiter is absoluut geen westfield kloon. Dat is zowieso een uit de lucht gegrepen term want een westfield is zelf een lotus kloon.

    Ap de Ruiter heeft de “Ruiter” als volwaardig nederlands merk gebouwd. Er is dus een officiele typegoedkeuring voor en de auto is door Ap zelf geconstrueerd en sterker nog: de (onafhankelijke) wielophanging (geavanceerder dan donkervoort. Donkervoort heeft het nu pas in de D20 toegepast (=gepikt)) is in samenwerking met Koni speciaal ontwikkeld. Dus ik weet niet hoe je komt bij “Engelse kit”.

    Ik zal je nog sterker vertellen: Het hele bodywerk is vanuit niets geheel verzonnen en gerealiseerd door Ruiter zelf. Er is geen superseven op de markt die zo breed en groot is als de Ruiter. Een Donkervoort is er een ONDERKRUIPSELTJE bij.

    Maar ja, de Ruiter is een commerciele flop geworden bij gebrek aan marketingkennis en financiers. Wil niet zeggen dat de 10 tot 16 gebouwde exemplaren geen unikum zijn. Een kwalitatief hoogstandje van hollandse bodem durf ik als Donkervoortrijder rustig toe te geven.

    Donkervoort heeft ook al ruim 20 jaar nodig gehad om tot een produktie van 200 per jaar te komen.

    Ik weet een Ruiter te koop, het op een na mooiste exemplaar dat er is:

    zie: www.come.to/autorariteiten

  • Wim van den Bergh

    Met excuses aan de “Ruiter” experts,

    Ik heb de klok ergens horen luiden maar de klepel blijkbaar uit het oog verloren. Op punten scoor ik echter nog: uiterlijk met vage gelijkenis van een Seven, groot en breed en geringe produktie. En dat voor een Citroënist in hart en nieren.

    Wim van den Bergh